Nadsyłane teksty powinny zostać przygotowane zgodnie z zestawem wytycznych:
- plik w formacie: .doc, .docx;
- czcionka typu Times New Roman (12 pkt);
- interlinia – 1,5 wiersza;
- wszystkie marginesy – 2,5 cm;
- cytaty powyżej dwóch linijek tekstu – wyodrębnione z tekstu głównego za pomocą czcionki 11 pkt;
- cytaty krótsze „wplecione” w tekst główny – oznaczone zawsze cudzysłowem;
- objętość pliku (wraz z abstraktem, notą, słowami kluczowymi oraz bibliografią) do 40.000 znaków ze spacjami.
Do przesłanego tekstu zwyczajowo dodajemy:
- notę o autorze (imię i nazwisko, afiliacja instytucjonalna, adres e-mail, numer ORCID);
- obowiązkowy abstrakt w języku angielskim (o objętości maksymalnie 600 znaków ze spacjami);
- 3–5 słów kluczowych – w języku angielskim oraz języku polskim / języku publikacji.
Prosimy także o przygotowanie bibliografii załącznikowej i przypisów wedle zasad stosowanych w systemie „harwardzkim” (Harvard Referencing System). Szczegóły postępowania w tym zakresie regulują „Zasady sporządzania przypisów i bibliografii końcowej” .